White label linkbuilding

White hat link building is een aanpak om verkeer naar een website te leiden via zoekmachine optimalisatie (SEO) technieken, zoals het relevant linken naar andere, relevante inhoud op het Web. White hat links verhogen de ranking van een website of webpagina bij zoekmachines zoals Google via “organische” middelen die de gebruikerservaring verbeteren door de kwaliteit van de inhoud te verhogen, de reikwijdte ervan uit te breiden via relevante links, enzovoort.

In tegenstelling tot de spam-georiënteerde tactiek van black hat link building, die tracht verkeer naar een site te leiden zonder waarde aan de inhoud toe te voegen of de gebruikerservaring te verbeteren, heeft white hat link building tot doel de gebruikers te informeren. In tegenstelling tot black hat tactieken, kan white hat link building arbeidsintensief zijn, waarbij website ontwerpers en content schrijvers zich moeten richten op kwalitatieve content, en vervolgens links moeten invoegen om de SEO waarde van de pagina te versterken. Deze “organische” vorm van link building naar verschillende bronnen over het World Wide Web is gunstig voor de online gemeenschap als geheel, dat is de reden waarom zoekmachines zoals Google belonen deze praktijk in termen van een website van de zoekmachine rankings. Terwijl black hat link building tactieken korte termijn resultaten bieden, streeft white hat link building naar een lange termijn verbetering van het Web als geheel.

White Hat Link Building Technieken

Link building is een van de meest essentiële aspecten van SEO, maar ook een van de meest onbegrepen en moeilijkste stukken van de search marketing vergelijking.

We weten allemaal dat het verwerven van hoge kwaliteit links met White Hat Link Building naar uw website is een van de primaire ranking factoren van Google, maar niet alle links zijn gelijk geschapen en link building is aanzienlijk veranderd in de afgelopen jaren.

Voorbij zijn de dagen van link farms, artikel directories en blog commentaar links ontworpen om uw sites ‘rankings te stimuleren. Met elke aanpassing van het algoritme is Google aanzienlijk slimmer geworden in hoe het links evalueert en waardeert. In het landschap van vandaag, als een link niet van waarde is voor de gebruikers van een website, is het niet waarschijnlijk dat het van veel nut is voor uw SEO.

Toch, als u op zoek bent om rankings te verhogen en verkeer te stimuleren, moet u een consistente strategie om deze “witte hoed” links te verwerven – wat makkelijker gezegd dan gedaan is. Link building is een complexe, en vaak moeilijke, taak.

Dat is waar deze gids komt in! Of u nu een link building beginner bent of een doorgewinterde pro, we hopen dat deze gids u zal helpen links te bouwen met vertrouwen en effectief. In deze gids vindt u een beetje van alles wat u nodig heeft als linkbuilder, inclusief: best practices, voorbeelden, tools en uitleg over het hoe en waarom van linkbuilden.

Wat is link building eigenlijk?

Linkbuilding is de praktijk van het aanmoedigen – en soms overtuigen – van mensen met relevante websites om naar een pagina op uw site te linken. Het belangrijkste PageRank-algoritme van Google is gebaseerd op de veronderstelling dat online links een stem van vertrouwen vertegenwoordigen. Hun algoritme gebruikt links als een primaire rangschikkingsfactor bij het bepalen welke pagina’s worden teruggegeven bij een zoekopdracht.

Hoe meer relevante links u naar uw eigen site hebt verwijzen, hoe gezaghebbender Google (en alle zoekmachines) uw website beschouwen. Hoe gezaghebbender u bent, hoe meer uw eigen links “tellen”.

In feite was Google de eerste zoekmachine die links gebruikte als een ranking factor, wat leidde tot duidelijk betere resultaten. Het originele PageRank algoritme revolutioneerde zoekmachines, en hielp Google de dominante kracht te worden die het nu is. Nu gebruiken alle zoekmachines links als een primaire ranking factor.

Links zijn dus belangrijk. Maar hoe overtuigt u een website met een relevant publiek om naar uw eigen site te linken? Het feit is dat er vele methodes zijn om een link terug naar de website van uw klant te verkrijgen, die we in deze gids zullen behandelen.

Werkt Link Building voor iedereen?

Het korte antwoord is nee. Als uw site slecht geoptimaliseerd is of slechte inhoud heeft, kunnen links geen verschil maken.

Een on-site technische audit moet worden uitgevoerd om ervoor te zorgen de website is een goede kandidaat voor linkbuilding. Je moet ook van tevoren weten welke zoekwoorden u wilt rangschikken voor, en ervoor zorgen dat u pagina’s die echt verdienen om te rangschikken.

Alle links in de wereld zullen uw website niet helpen goed te presteren als uw pagina’s niet beantwoorden aan de intentie van de zoeker.

Een ander belangrijk ingrediënt in link building campagnes zijn “linkable assets”. Een linkable asset is een pagina of stuk content dat informatief is, niet-promotioneel van aard is, en aantoonbare waarde biedt aan degenen die erop zouden kunnen klikken. Dit kan inhoud zijn, afbeeldingen, bronnen, en meer.

Het doel is om pagina’s te hebben die dienen als een waardevolle bron voor uw publiek, waar andere websites in uw niche bereid zullen zijn om naar te linken.

De geschiedenis van Link Building

Voor de lancering van Google in 1998, gebruikte geen enkele zoekmachine links als een ranking factor. Links speelden geen rol in zoekmachine optimalisatie.

Google’s zoekalgoritme leunde zwaar op links als een ranking factor, en dit gebruik van links hielp Google gedeeltelijk betere resultaten te geven dan elke andere zoekmachine. Google werd al snel de dominante zoekmachine.

SEO’s namen kennis van Google’s gebruik van links, en het linkbuilden begon.

SEO’s leerden al snel dat ze de resultaten van Google op betrouwbare wijze konden manipuleren met eenvoudig te produceren links van lage kwaliteit.

Zoekmachines zijn in de kern zeer geavanceerde informatiezoeksystemen. Zoals elke geavanceerde technologie, heeft search zich snel ontwikkeld op basis van innovatie in zowel hardware als software – met name wanneer er een bedreiging is voor de integriteit van de technologie.

Google introduceerde drastische verbeteringen in hun zoekalgoritmen die – ontegenzeggelijk ten goede – de manier hebben veranderd waarop ze bepalen welke sites het meest relevant zijn voor een bepaalde zoekopdracht. In 2012 bracht Google het Penguin-algoritme uit, wat het begin van het einde betekende voor manipulatieve linkbuildingspam.

De algoritmes van zoekmachines worden steeds geavanceerder en verfijnder. Google is dichter bij hun doel om de beste resultaten terug te geven dan ooit tevoren. Dit alles betekent dat als u wilt dat uw site duurzaam goed presteert in search, u moet beantwoorden aan de intentie van de zoeker. Je moet verdienen om te rangschikken, en dan links te beveiligen.

Het verwerven van natuurlijke links die zinvol zijn, waarde bieden en ethisch zijn, maakt deel uit van een duurzame zoekstrategie.

White Hat Link Building Technieken en Strategieën

Er zijn veel verschillende tactieken om een backlink naar uw klant te verkrijgen. Tactieken blijven groeien en evolueren, maar elk moet worden ontworpen rond waarde.

Hoe je ook probeert om een link te krijgen, de link moet verdiend zijn. Vraag jezelf af “waarom zou een andere site naar de mijne linken?”

Om u te helpen deze vraag beter te beantwoorden, is hier een lijst van de meest succesvolle tactieken die vaak worden gebruikt om links te verwerven. Elk is gebaseerd op een andere vorm van waarde, die beter kan werken voor uw website en vaardigheden.

Inhoud Links
Een content link strategie draait om de creatie en het gebruik van content om links te plaatsen op websites van derden. De links worden geplaatst binnen een stuk van het schrijven, zoals een artikel, infographic, of persbericht.

In-content links kunnen een ideale methode zijn om links te verkrijgen, zolang de klant linkbare assets heeft, zoals een gids (zoals deze), interessante of unieke informatie, statistieken of andere nuttige gegevens. U kunt de kans op zoekresultaten van de klant verder verhogen door gerichte trefwoorden in de inhoud te gebruiken.

Deze strategie is afhankelijk van de mogelijkheid om ofwel waardevolle inhoud voor uw publiek te creëren, of van de website van uw klant die deze inhoud al bevat.

Link naar bronpagina
Een van de meest voorkomende redenen waarom websites links plaatsen is om hun publiek te verwijzen naar nuttige bronnen.

Resource page links draaien op het concept van onder gepromote of ondergewaardeerde bronnen op de website van uw klant. Uw doel is dan om uit te gaan en andere websites die resource pagina’s voor hun gemeenschap te vinden en te promoten van uw klant bron.

Deze links bevinden zich meestal in de “links” of “resources” pagina. Idealiter zou een resource link iets van waarde bieden aan een lezer, zoals een rekenmachine, widget, of andere tool die niet advertorial van aard is. Er moet een reden zijn voor de persoon achter de website om de link op te nemen.

Het web is een zich voortdurend ontwikkelende massa websites, pagina’s en links. Als pagina’s bewegen, veranderen, en naar beneden gaan breken links.

Deze tactiek is gebaseerd op het vinden van gebroken links op een potentiële website en dan e-mailen naar de eigenaar van de site te laten weten. U biedt waarde aan de website eigenaar door te wijzen op de gebroken link en in ruil daarvoor, een website eigenaar is waarschijnlijk uw link toe te voegen aan hun site met weinig weerstand.

Zorg ervoor dat u elke pagina scant waarop u een link wilt hebben voordat u een e-mail stuurt naar de eigenaar van de site – zelfs als de link niet relevant is voor uw eigen pagina, voegt u nog steeds waarde toe aan uw bereik door de eigenaar van de site te laten weten dat er een dode link op hun site staat.

404-reclamatie
Deze tactiek is vergelijkbaar met het bouwen van gebroken links, maar is gebaseerd op niet langer bestaande pagina’s.

Zoek naar 404-pagina’s op zowel de website van uw klant als op sites van concurrenten. Dit zijn gebroken pagina’s die niet meer bestaan op dat adres. Als u eenmaal een handvol 404-pagina’s hebt gevonden, voert u deze door een backlinkverkenner om te zien of andere sites naar de 404 linken.

Zorg ervoor dat u voor alle 404-pagina’s op uw website een omleiding maakt naar een vergelijkbare pagina.

Vergelijk eventuele 404-pagina’s van concurrenten met pagina’s op de site van uw klant voor een vergelijkbare pagina. U kunt ook overwegen een nieuwe pagina te maken als er genoeg links zijn om dat te rechtvaardigen. Het idee is om een betere optie dan een dode link te bieden aan een webmaster.

Neem op dit punt contact op met de website-eigenaar en laat hem weten dat hij naar een dode pagina linkt. Maak van de gelegenheid gebruik om uw klant activa te bieden ter vervanging van de dode link.

404 reclamatie helpt zowel de website-eigenaar als de linkbuilder.

Verse vermelding (niet-gelinkte vermeldingen)
Een andere reden waarom websites linken is om context te bieden bij het delen van informatie. Dit is het kernidee bij vermeldingslinks: een andere website heeft uw product, merk of site vermeld, maar geen link geplaatst.

Zoek naar vermeldingen van uw klant op het internet. Zoek websites die het merk of de URL van uw klant vermelden, maar niet linken. Neem contact op met de website-eigenaar om hen te bedanken voor het vermelden van uw klant en vraag hen een link terug naar uw klant op te nemen.

Deze techniek heeft een vrij hoog rendement, ervan uitgaande dat uw klant heeft opgedaan populariteit online.

Directory Listing (niche)
Directories bestonden al voor er zoekmachines waren en werden gebruikt als nuttige hubs om mensen over het internet te leiden.

Helaas bestaan veel directories tegenwoordig alleen nog maar voor SEO (als link farms), en moeten met enige voorzichtigheid worden behandeld.

Als je deze tactiek wilt toepassen, zul je door minder gewenste directories moeten wieden om directory listings te vinden die specifiek zijn voor jouw klant. Kijk bij het beoordelen van directories naar relevantie voor de niche van je klant, beperkt gebruik van advertenties en duidelijke tekenen van redactionele discretie.

U kunt een goed idee krijgen van de autoriteit van een website met behulp van tools zoals Moz’s spam indicator als u twijfelt.

Studiebeurs/Studentenkorting
stapel-van-boeken-vintage-boeken-boeken

Als uw klant een studiebeurs of studentenkorting aanbiedt (of bereid is aan te bieden), is er een kans voor hen om waardevolle .edu-links te verdienen.

U zult een statische pagina moeten maken, en consequent de beurzen moeten aanbieden. Deze links kunnen worden verkregen door het bereiken van educatieve websites, hen te laten weten over de studiebeurs kans en vraag een link naar de studiebeurs pagina.

Militairen/bijzondere dienst/seniorenkorting
Vergelijkbaar met de korting voor studiebeurzen, als uw klant kortingen aanbiedt voor militairen, gemeenschapsdiensten (brandweerman, leraar, politieagent, enz.) en senioren, dan zou u in staat moeten zijn om links van hoge waarde naar .mil, .gov of .org te verkrijgen.

Bereik naar overheidswebsites en organisaties, hen te laten weten over de kortingen die uw klant biedt.

Promotionele weggever
Als uw klant geeft regelmatig promotionele acties dan heb je een kans om links terug naar uw site te beveiligen.

Er zijn echter kanttekeningen.

Uw klant moet regelmatig doorgaan met weggeefacties of de oude pagina omleiden naar een relevante pagina, nadat de promotie is afgelopen. U moet er ook zeker van zijn dat u anderen niet aanmoedigt om te linken via de promotionele weggever – d.w.z. dat u geen link nodig hebt om te winnen of om deel te nemen aan de wedstrijd.

Wikipedia-link
Wikipedia links, hoewel zeer waardevol, zijn niet gemakkelijk te verkrijgen. Uw klant moet worden genoemd op Wikipedia en als bron worden aangehaald, of de potentie hebben om dit te doen, misschien met nieuwswaardige gebeurtenissen.

Het is ook vermeldenswaard dat u geen bewerkingen of toevoegingen aan Wikipedia kunt voorstellen zonder een vertrouwd lid van de gemeenschap te zijn.

Bewegende Man Methode
Brian Dean van Backlinko ontwikkelde deze unieke manier om 404-reclamaties te gebruiken om backlinks van hoge kwaliteit te krijgen zonder dat u een gast hoeft te posten.

De tactiek is een combinatie van broken link building en 404 reclamation die Brian voor het eerst toepaste toen hij ontdekte dat een concurrent failliet was gegaan.

Zoek eerst naar sites die niet meer bestaan of waarvan de URL’s zijn veranderd. Maak vervolgens een backlink van de oude site om alle sites te vinden die ernaar linken. Ga naar deze sites en informeer hen over de dode URL en bied uw link aan als vervanging.

Alle links moeten redactionele discretie inhouden, wat betekent dat je een andere persoon met een website moet overtuigen om te linken. Dat betekent dat u contactinformatie moet vinden en contact met hen moet opnemen.

Nogmaals, waarde moet je doel zijn. Als de link zinvol is voor hun website en hun publiek, dan is hen ervan overtuigen om te linken zo simpel als uitleggen waarom het in hun belang is.

Het is een subtiele mix van promotie en waardeproposities. Begin met de waarde, en de boodschap komt vanzelf.

Contactinformatie vinden
De eerste stap in het benaderen van een site is het vinden van de contactinformatie van de site-eigenaar. Er zijn verschillende manieren om deze informatie te vinden:

Kijk naar profielpagina’s van werknemers: vaak vermeld onder “Meet the Team”, of soortgelijke pagina’s.
Controleer de broncode voor e-mailcontacten: klik met de rechtermuisknop op de website en selecteer “Broncode weergeven” in Google Chrome. Als alternatief kunt u de sneltoetsen CTRL+U gebruiken om de broncode te bekijken. Gebruik vervolgens CTRL+F om alle vermeldingen van een e-mail te vinden door te zoeken op het @ teken.
Kijk in de voettekst: vaak staat contactinformatie in de voettekst. Zo niet, dan zou de “Over ons” of “Contacteer ons” pagina dat moeten zijn.
Geavanceerd zoeken in Google: zoekoperatoren zoals inurl:www.crazyegg.com contact helpen u contactinformatie rechtstreeks vanuit Google te vinden. Dit zoekt naar het woord contact binnen de site van Crazy Egg. U zou ook kunnen proberen met redactie, redacteur, webmaster, enz. Bovendien, als je de naam van de eigenaar/exploitant van de site weet, zoek dan op Google en vind alle sociale media platforms.
WHOIS: als de eigenaar van de website zijn contactgegevens niet heeft geprivatiseerd, dan zijn ze vrij beschikbaar voor u om te zien. Gebruik een extensie zoals, Quick WHOIS om te zien of ze publiekelijk vermeld staan.
Probeer het uit: vaak kunt u een e-mail adres vinden door simpelweg trefwoorden als, info, webmaster, marketing, editor, contact voor de domeinnaam te zetten. Zoiets als info@crazyegg.com. Wanneer u deze methode gebruikt, is het een goed idee om te controleren of het een geldige e-mail is met tools zoals e-mail HIPPO. Bovendien zijn veel domein e-mailaccounts ingesteld als catchalls, wat betekent dat elke @crazyegg.com in feite een legitiem e-mailadres zal bereiken.
Zodra u de juiste contactinformatie heeft, kunt u een e-mail sturen met uw verzoek.

Denk aan de waarde die u de website-eigenaar biedt; het benaderen van outreach vanuit een value-first mentaliteit creëert meer vertrouwen in uw verzoek. Je zou al moeten weten waarom het de moeite waard is om naar jou te linken, dus probeer niet te slim te zijn – leg gewoon uit waarom het in hun belang is (of in het belang van hun publiek) om te linken.