TOP STRATEGIEËN VOOR LINK BUILDING

Voordat we in de strategieën duiken, is het de moeite waard om op te merken dat Google inhoud, links en PageRank gebruikt als ranking factoren. PageRank is een algoritme dat Google gebruikt om de waarde van een pagina te analyseren door de hoeveelheid en kwaliteit van links naar een website te controleren. Als marketeer moet u dus kwalitatieve links identificeren.

Strategieën om te gebruiken bij het creëren van backlinks.

 

  1. Gebroken links bouwen

Gebroken links zijn een ‘rode vlag’ voor het succes van een blog. Ze verhogen de bounce rate en beïnvloeden de ranking bij zoekmachines. Broken link building is een van de meest gebruikte strategieën bij het creëren van links.

 

Eerst moet u websites binnen uw niche identificeren die broken links hebben. Als de inhoud van uw site overeenkomt met die van de linkende site, kunt u vervolgens contact opnemen met de eigenaar van de site.

  1. Gastplaatsing/ bloggen

Gastbloggen is een krachtig instrument bij het creëren van links. Nu merken bloggen steeds meer omarmen, wint gastbloggen ook aan populariteit.

 

Ook wel bekend als guest posting, het is een vorm van content marketing waarbij een auteur een blog publiceert op een andere website. Er zijn verschillende redenen waarom schrijvers bijdragen aan de blog van iemand anders.

Begin met het identificeren van een blog die binnen uw branche of niche valt. Een van de methoden die u kunt gebruiken is het zoeken naar de sites op zoekmachines.

Ten tweede, maak een relatie met de website-eigenaar om hen te wijzen op uw beoogde doelen. Maak een lijst van de redenen voor uw gastblogging en leg uit hoe het hen zal helpen.

Zodra u beiden concludeert, kunt u overgaan tot het schrijven van een post. Als het op linken aankomt, moeten je pagina’s betrekking hebben op de blog.

Anders zal Google je bestraffen. Voordat je deze inhoud creëert, moet je eerst onderzoek doen. Doe zoekwoorden onderzoek en bestudeer het publiek.

 

  1. Linkbuilding voor bronpagina’s

Resource pages zijn websites die linken naar andere webpagina’s die hoogwaardige inhoud bieden binnen uw niche. Het doel van de pagina is om waarde toe te voegen aan het publiek.

  1. Voer een outreach uit

Met een outreach begint u met het onderzoeken van de pagina’s binnen uw branche. Vervolgens benadert u de site-eigenaren en vraagt u hen om terug te linken naar uw content.

Als u echter geen blog heeft, kunt u linken naar een relevante pagina, product of dienst op uw website. Er zijn verschillende manieren om het te gebruiken bij het uitreiken. De meest gebruikelijke is via e-mail.

Voor effectieve outreach, ga verder met de meest relevante sites. Een hulpmiddel om te gebruiken om dergelijke links te vinden is de Ahref tool. Vanuit de backlinks sectie, verken de vermelde websites.

  1. Publiceer inhoud van hoge kwaliteit

Het publiceren van kwalitatieve content is erg belangrijk voor andere blogs om naar je terug te linken. De beste tips om kwalitatieve inhoud te schrijven zijn het gebruik van trefwoorden en het creëren van inhoud die voldoet aan de intentie van de gebruiker, vooral op sportweddenschappen sites zoals roulette.

Als andere blogs binnen uw branche deze inhoud nuttig vinden, is de kans groter dat ze ongevraagd naar u linken. Gerichte trefwoorden kunnen de ranking van een klant op zoekmachines verbeteren.

  1. Maak gebruik van sociale media.

Als marketeer moet u uw blogs, afbeeldingen en merkcontent op de platforms plaatsen.

Met zo veel gebruikers van sociale media zal uw inhoud waarschijnlijk een hogere betrokkenheid hebben. Andere merken kunnen uiteindelijk de inhoud van uw website bekijken en, als gevolg daarvan, naar uw site linken.

  1. Win ongelinkte vermeldingen terug

Unlinked mentions betekent dat uw naam, product, app of merk op een blog of website verschijnt, maar dat er geen link naar uw pagina bij staat. Het is gemakkelijk om backlinks te verdienen omdat de website-eigenaar al bekend is met uw inhoud.

 

Comments are closed.